/dist/images/branding/favicon

Foire aux question MOVI en français

Discussion in 'Announcements' started by Cédric Bourgoin, Apr 26, 2013.

  1. Andy Johnson-Laird

    Andy Johnson-Laird Administrator
    Staff Member

    Joined:
    Jul 31, 2012
    Messages:
    10,383
    Likes Received:
    1,164
    Merci beaucoup, Cedric. Je vais laisser les membres du forum intéressées font leur propre traduction via translate.google.com.

    Il semble que vous avez des antennes de haute qualité pour 2,4 Ghz trop?

    Comme vous le dites, en utilisant un taux d'ondes stationnaires (ROS) de mètre (un mètre TOS) est essentielle pour déterminer combien de puissance RF est envoyé à l'antenne (plutôt que d'être réfléchie vers l'émetteur).

    Andy.

    ---
    Many thanks, Cedric. I'll let interested forum members do their own translation via translate.google.com.

    It sounds like you have some high quality antennas for 2.4 Ghz too?

    As you say, using a standing wave ratio (SWR) meter (a TOS Meter) is essential in determining how much RF power is being sent to the antenna (versus being reflected back into the transmitter).

    Andy.
     
  2. Cédric Bourgoin

    Cédric Bourgoin Distributor

    Joined:
    Aug 21, 2012
    Messages:
    65
    Likes Received:
    5
    Tout à fait Andy : en matière de haute fréquence, si les antennes ne sont pas SYSTEMATIQUEMENT testées, on n'a aucune idée de leur TOS et donc de leur qualité. La fabrique circulaire teste toutes ses antennes pour certifier un TOS inférieur à 1.2.

    Je ne dispose pas d'antenne en 2.4ghz mais je peux en commander pour vous si vous le souhaitez Andy :)

    Amicalement,
    Cédric
     
  3. Andy Johnson-Laird

    Andy Johnson-Laird Administrator
    Staff Member

    Joined:
    Jul 31, 2012
    Messages:
    10,383
    Likes Received:
    1,164
    Quite Andy: high frequency material, if the antennas are not tested SYSTEMATICALLY, we have no idea of their TOS and therefore their quality. The circular manufactures tests all its antennas to certify a SWR less than 1.2.

    I do not have antenna 2.4Ghz but I can order it for you if you wish Andy :)

    Sincerely,
    Cédric

    Thanks for the information, Cedric. I do not need to order up any special antennas now, but thank you for the offer.

    Andy.
     

Share This Page